Aktualizace vašich údajů ze základních registrů státní správy

Jako banka máme v souladu s AML zákonem povinnost provádět při uzavření smlouvy identifikaci našich klientů a po celou dobu trvání smluvního vztahu i ověřovat, že údaje, které o vás máme, jsou stále aktuální. Proto jsme se spolu v obchodních podmínkách dohodli, že nás informujete o každé změně vašich údajů, ke které dojde, například na základě toho, že se přestěhujete nebo uzavřete sňatek.

Od 1. 1. 2021 máme v souladu s § 38af zákona o bankách možnost využívat ke splnění zákonných povinností údaje ze státních registrů, jako je základní registr obyvatel nebo informační systém evidence občanských průkazů. Znamená to, že pokud se třeba přestěhujete, můžeme tuto informaci získat z registrů, aniž byste nás na to museli upozorňovat. Získat ale můžeme opravdu jen údaje, které jsou nezbytné.

Tuto možnost jsme promítli do obchodních podmínek a dokumentu Informace o zpracování osobních údajů. I nadále si ale prosím ve svém internetovém bankovnictví nebo mobilní aplikaci průběžně kontrolujte, že o vás máme všechny údaje aktuální, a případně nám o nesouladu dejte vědět.

Pokud se z registrů dozvíme, že došlo ke změně některých vašich údajů, dáme vám o jejich aktualizaci vědět.

Díky napojení na základní registry tak budeme mít vždy k dispozici například vaši aktuální adresu, a žádná korespondence pro vás tedy nezabloudí. Také při obnově karty vám díky tomu na ni budeme umět vyrazit správné jméno, pokud došlo k jeho změně.

Poradna