Zásady ochrany osobních údajů

Ochranu Vašeho soukromí bereme vážně, a proto si prosím najděte čas na seznámení se s našimi postupy týkajícími se zpracování a ochrany osobních údajů.

Správcem osobních údajů a provozovatelem aplikace Cvak je společnost Air Bank a.s., se sídlem Evropská 2690/17, 160 00 Praha 6 – Dejvice, IČO: 29045371, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 16013. Aplikace Cvak má přímé napojení na zpracovatele platebních transakcí společnost Global Payments s.r.o., se sídlem V Olšinách 626/80, 100 00 Praha 10 – Strašnice, IČO: 04235452, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 244453. Ta Vás provede procesem první identifikace, jak to zákon vyžaduje, a Vaše údaje nám pak zašle a potvrdí. A to ať už aplikaci hodláte využívat jako podnikající fyzická osoba, nebo právnická osoba, nebo osoba oprávněná za ni jednat, nejčastěji statutární orgán.

V obchodních podmínkách služby Cvak jsme se zavázali poskytovat Vám naše nové funkce, služby a nabídky, kterým dále souhrnně říkáme vychytávky nebo služby, tak aby jejich užívání bylo jednoduché a pohodlné. Když s námi sdílíte údaje, například tím, že je vyplníte v aplikaci, budeme si je pamatovat a podle těchto údajů Vás i identifikovat. Zároveň ale chceme, abyste při využívání našich vychytávek věděli, jakým způsobem údaje používáme a jak můžete chránit své soukromí.

V těchto zásadách ochrany osobních údajů vysvětlujeme:

Snažíme se, aby tyto zásady byly co nejjednodušší a nejčtivější. Pokud ovšem čemukoliv nerozumíte, určitě se na nás můžete obrátit. Rádi s Vámi všechno probereme, stačí nám napsat na info@cvak.cz.

Proč údaje shromažďujeme

Jednoduše proto, že jsme bankou a chceme Vám poskytovat naše služby, což bez dat zkrátka nejde. Osobní údaje potřebujeme, když spolu uzavíráme smlouvu. Stejně tak když plníme to, k čemu jsme se Vám už ve smluvním vztahu zavázali, ať už sami, nebo prostřednictvím třetích osob. Chceme Vám ale také nabízet jen takové služby, které se pro Vás hodí. Chceme se zlepšovat a hledat nové služby, které by se Vám mohly líbit. Nechceme Vás zatěžovat spamem, a proto každou nabídku před jejím rozesláním klientům pečlivě zvažujeme. K tomu využíváme analytické postupy a počítačové programy tak, aby naše nabídka co nejlépe vyhovovala Vašim přáním, očekáváním nebo potřebám. Pro účely těchto cílených nabídek provádíme vyhodnocení osobních údajů na základě různých postupů, které hodnotí služby, které dnes nabízíme, a způsob, frekvenci a okolnosti, za kterých je využíváte. Proto při běžné provozní činnosti potřebujeme s analýzami a daty pracovat. Dalším účelem může být ochrana práv a právem chráněných zájmů Air Bank nebo povinnost archivace. A konečně, u některých operací s osobními údaji to po nás zkrátka jen vyžaduje zákon a další právní předpisy. Jednotlivé účely se mohou lišit u konkrétních akcí s osobními údaji, nicméně Vaše údaje vždy zpracováváme v rozsahu nezbytném pro příslušný účel. Zpracování z titulu oprávněného zájmu vždy pečlivě posuzujeme.

Osobní údaje zpracováváme v souladu s platnými právními předpisy. Když nám osobní údaje vyžadované zákonem nebo nezbytné pro poskytnutí služby nesdělíte, nebudeme Vám moci požadovanou službu poskytnout.

Příklady toho, jak pracujeme s Vašimi osobními údaji

Situace Necháte nám na sebe kontakt na webu, abychom se Vám ozvali zpět. Sjednáváte si s námi služby Cvak. Zasíláme Vám obchodní nabídku na mail. Zadáváte u nás platební příkaz. Chráníme Vás a Vaše peníze před riziky.
S jakými údaji pracujeme Jméno, příjmení, IČO a mailová adresa, případně telefonní číslo. Údaje, které
o sobě uvedete v žádosti.
Údaje nezbytné pro provedení správného výběru adresátů, například údaje o tom, jak používáte svůj účet.

Údaje, které uvedete do platebního příkazu, a údaje požadované zákonem o platebním styku.

Prověřujeme podezřelé platby, například přijímání peněz v neobvyklé výši.
Proč to děláme Plníme Váš požadavek, abychom Vám zavolali. Abychom spolu mohli uzavřít smluvní vztah.

Chceme Vás oslovit jen
s nabídkou, která by se Vám mohla hodit, a nezatěžovat Vás nevyžádanou poštou.

Plníme smlouvu s Vámi.

Zákony nám přikazují bojovat s podvody a praním špinavých peněz, předcházet kybernetickým útokům a jednat obezřetně.

Můžete to omezit? Ano. Ne. Ano. Ne. Ne.

Pokud od nás nebudete chtít dostávat marketingové nabídky nebo už nebudete stát o to, abychom Vám kvůli něčemu volali, stačí nám to dát vědět na info@cvak.cz.

Proč a v jakých oblastech s Vašimi osobními údaji pracujeme

Zpracování osobních údajů, které nám přikazuje zákon

Jako banka máme mimo jiné za povinnost řídit všechna rizika a mít systém vnitřní kontroly. Dále vykonávat naši činnost obezřetně a dbát zájmů klientů a požadavků orgánů dohledu. Osobní údaje nezbytné pro plnění zákonných povinností vyplývajících ze zvláštních zákonů zpracováváme zejména pro tyto účely:

Identifikace a ověření klienta

Abychom s Vámi mohli uzavřít smlouvu a poskytovat Vám naše služby, potřebujeme o Vás znát základní údaje. Vaši identifikaci nám také nařizují zákony. Vzhledem k tomu, že naše služby je možné využívat online, spravujeme Vaše bezpečnostní prvky, které slouží k bezpečnému ověření toho, že s námi jednáte právě Vy.

Důvody, proč údaje zpracováváme:

Uzavření a plnění smlouvy

Kvůli uzavření smlouvy k mobilní aplikaci Cvak shromažďujeme a zpracováváme Vaše identifikační a kontaktní údaje. Bez nich bychom ji uzavřít nemohli, jsou k tomu takzvaně potřebné a nezbytné. Po odsouhlasení smluvních podmínek je zpracováváme i dále, a to proto, abychom Vám mohli poskytovat služby.

Důvody, kvůli kterým údaje zpracováváme:

Řízení vztahů s klienty

Jsme moderní bankou, která funguje především v online prostředí. Chceme ale, abyste se při jednání s námi necítili tak, jako by s Vámi mluvil stroj. Stejně tak, jako když Vám prodavač v obchodě říká, které zboží by pro Vás mohlo být vhodné, snažíme se i my uhodnout, co by se Vám mohlo hodit.

K hledání vhodných nabídek jsme se zavázali. Abychom v tom mohli být úspěšní, zjišťujeme, jak se při návštěvě našich stránek a mobilní aplikace chováte, jaké služby využíváte a jakým způsobem a také jakou nám dáváte zpětnou vazbu. Dokážeme pak lépe odhadnout, jaké služby jsou pro Vás nejvhodnější, a přesněji Vám poradit. Případně Vám můžeme i nabídnout to, co byste mohli potřebovat, tedy posílat obchodní nabídky.

VZároveň Vám můžeme odpovídat na zprávy, které se týkají našich služeb, a řešit Vaše požadavky, přání i stížností na našich pobočkách, telefonní lince a v mobilní aplikaci. Rovněž můžeme čas od času zjišťovat, jak jste s námi spokojení nebo jak byste si představovali nové služby.

Podle toho, co se o Vás, klientech, dozvíme, upravujeme naše služby tak, aby Vám maximálně vyhovovaly. Posíláme Vám tipy na to, jak naše služby používat tím nejlepším způsobem. Nechceme Vás zavalovat informacemi, které Vás nezajímají, a proto se vždy snažíme oslovovat jen ty z Vás, pro které je informace užitečná. Zároveň vždy vybíráme nejvhodnější způsoby oslovení tak, aby Vám co nejvíce vyhovovaly. Pro potřeby správného výběru adresátů provádíme analýzu, seskupování, členění a hodnocení údajů o Vás, abychom předešli zasílání pro Vás nezajímavých nebo opakujících se nabídek. Kvůli tomu zpracováváme zejména údaje o službách, charakteristické údaje a údaje z naší komunikace.

Naše nabídky Vám posíláme mailem a zprávami do mobilní aplikace anebo Vám je rovnou ukazujeme v mobilní aplikaci. Pokud si to nepřejete, s námitkou proti zpracování osobních údajů se na nás obraťte přímo na info@cvak.cz.

Důvody, proč údaje zpracováváme:

Přímý marketing na internetu

Při žádosti o smluvní vztah s námi a smlouvu se společností Global Payments s.r.o. prostřednictvím mobilní aplikace Cvak, kterou nedokončíte, využíváme takzvané advertising ID Vašeho zařízení spolu s ID Vaší aplikace tak, abychom Vám mohli prostřednictvím internetu nebo vybraných sociálních sítí zobrazit nabídku našich produktů. Je naším oprávněným zájmem Vám tímto způsobem připomenout, že u nás máte rozpracovanou žádost o služby. Proti tomuto zpracování můžete podat námitku prostřednictvím tlačítka „Nepřeji si zasílat svá data ke statistickým a reklamním účelům“, které po dobu tohoto zpracování naleznete v menu mobilní aplikace pod ikonou nastavení. Stačí ťuknout na Nastavení aplikace / Soukromí / Chci zlepšovat aplikaci. Podáním námitky dané zpracovávání ukončíme.

Zpracování Vašich osobních údajů způsobem uvedeným v tomto odstavci provádíme od okamžiku požádání o služby prostřednictvím mobilní aplikace Cvak do účinnosti smlouvy se společností Global Payments s.r.o.

Důvody, proč údaje zpracováváme:

Vytváření analytických modelů

Při tvorbě analytických modelů spojujeme, porovnáváme a zkoumáme především údaje, ze kterých není možné poznat, o koho jde, tedy takzvané anonymizované nebo pseudonymizované údaje, a dále pak údaje o využívání našich služeb i Vaše charakteristické údaje. Děláme to proto, aby bylo možné statistickými metodami správně odhadnout, s jakou nabídkou nebo zprávou máme tu kterou část našich klientů oslovit. Modely necílíme na konkrétní osoby. Data prozkoumáváme na plně anonymní úrovni, abychom tyto analýzy mohli uveřejnit. Díky tomu dokážeme vytvářet různé zajímavé datové analýzy a statistiky i pro Vás.

Je naším oprávněným zájmem poskytovat a nabízet služby, které jsou pro Vás nejvhodnější. Stejně tak je jím i co nejpřesnější nastavení parametrů Vaší smlouvy nebo nabídky. K tomu všemu potřebujeme provádět analýzy Vašich charakteristických údajů. Tyto analýzy využíváme i pro účely přímého marketingu, například pro rozhodnutí o tom, jaké služby Vám nabídneme.

PTakové cílené nabídky jsou založeny na automatickém zpracování. Nevyplývají z nich ale pro Vás žádné závazky ani nepředstavují žádná právně závazná rozhodnutí. Pokud nabídku nevyužijete, nic to nemění na našem vzájemném vztahu.

Důvod, proč údaje zpracováváme:

Bezpečnost a řízení rizik

Kontrola a prevence podvodného jednání a kybernetických hrozeb

UVaše identifikační údaje, údaje o službách, charakteristické a další údaje analyzujeme, abychom mohli zabránit podvodným jednáním prováděným fyzicky i digitálně. V prevenci kybernetických rizik nám napomáhá zpracování Vašich charakteristických údajů. Na základě těchto informací vytváříme profilové ukazatele nebo jiné informace, díky kterým dokážeme rozpoznat možné podvody, například informace o ukradeném občanskému průkazu.

Náležitá odborná péče při výkonu naší činnosti zahrnuje i kontrolu a preventivní opatření. Jedná se o činnosti prevence, odhalování, vyšetřování a další plnění požadovaných kroků pro šetření možného podvodu nebo neetického chování. Díky tomuto zpracování Vašich údajů můžeme předcházet podvodnému jednání a odhalovat ho. Proto třeba pokud se nám něco nezdá, můžeme prověřovat, zda jste o půjčku skutečně žádali Vy.

Důvody, proč údaje zpracováváme:

Kontrola, prevence praní špinavých peněz a financováni terorismu nebo embargo

Podle zákona proti praní špinavých peněz vyhodnocujeme Vaše identifikační údaje, údaje o platbách, které provádíte, a další nezbytné údaje. Některé z těchto údajů přitom čerpáme i z našich interních databází. Vaše údaje kontrolujeme, abychom zabraňovali nezákonným praktikám, jako je praní špinavých peněz. K tomu využíváme například datový profil z procesu hodnocení rizik. Zároveň se s Vámi můžeme spojit, pokud se nám něco nezdá, a vyžádat si od Vás příslušné doklady. Když nám doklady odmítnete doplnit, můžeme se rozhodnout dál Vám naše služby poskytovat jen v omezeném rozsahu anebo Vám je zrušit úplně.

Důvody, proč údaje zpracováváme:

Účetnictví a daně

Abychom mohli plnit naše daňové a účetní povinnosti, shromažďujeme a zpracováváme Vaše identifikační údaje a údaje o platbách. Povinnosti vůči regulačním a státním orgánům nám ukládá zákon o účetnictví, zákon o DPH a další české účetní a daňové zákony. Údaje slouží také k povinnému hlášení regulačním orgánům.

Důvody, proč údaje zpracováváme:

Vnitřní správa

Výkon a obhajoba našich práv

Když na Vás musíme vymáhat naše pohledávky u soudu, použijeme v nezbytném rozsahu Vaše základní údaje, údaje o službách, údaje z naší komunikace, případně další údaje nezbytné k ochraně našich práv. Samozřejmě jen tehdy, když je to nezbytné pro určení, výkon nebo obhajobu našich právních nároků nebo pro výkon soudní pravomoci.

Důvod, proč údaje zpracováváme:

Testování změn softwaru

Každé změny našeho softwaru musíme před nasazením řádně otestovat. V některých případech potřebujeme změny testovat v prostředí, které je hodně podobné tomu reálnému. K tomu máme vytvořenou databázi, která je převzatá z té reálné. Vždy však platí, že obě tyto databáze jsou od sebe zcela oddělené.

Důvod, proč údaje zpracováváme:

Vnitřní správa, podávání přehledových zpráv, statistiky, řízení informací, vylepšování procesů a školení

Naši zaměstnanci zpracovávají Vaše osobní údaje při plnění svých pracovních povinností. Například pro jednotlivé obchodní případy máme nastavený ucelený systém schvalování i systém podávání přehledových zpráv. Vaše údaje tak používáme pro plánování, vyhodnocování anebo pro dosažení větší efektivity. Například s jejich pomocí vyhodnocujeme, kolik klientů k nám volá, kdy klienti obvykle posílají platby nebo z jakého zařízení se k nám připojují přes mobilní bankovnictví. Pro tyto účely jsou seskupená velká množství dat a výsledkem je obecný profil, analýza nebo souhrnné číslo, které již nemá přímou vazbu ke konkrétní osobě. Na základě právních předpisů vypracováváme různé výkazy. Některé údaje si můžeme vzájemně předávat ve skupině PPF.

Důvody, proč údaje zpracováváme:

Výzkum a vývoj produktů nebo služeb a analýza vývoje trhu

Údaje o službách a charakteristické údaje využíváme k výzkumu služeb. S jejich pomocí vyhodnocujeme situaci na trhu a zlepšujeme naše postavení nabídkou nových a lepších služeb. Chceme také znát vývojové trendy. Dále se Vás můžeme zeptat na názor nebo zpětnou vazbu na naše stávající nebo chystané služby.

Důvod, proč údaje zpracováváme:

Údaje, které shromažďujeme

Identifikační údaje Osobní údaje pro Vaši identifikaci, případně pro identifikaci osob ve statutárním orgánu, skutečných vlastníků nebo odpovědných zaměstnanců, zejména jméno a příjmení, adresa sídla, datum narození, IČO, DIČ, doklady totožnosti a u cizinců dokumenty dokládající pobyt v ČR.
Kontaktní údaje Osobní údaje umožňující kontakt s Vámi, zejména mailová adresa a telefonní číslo a kontaktní adresa pro zaslání NFC karty.
Produktové údaje a finanční údaje Osobní údaje o využívání služeb v aplikaci Cvak, informace o provedených transakcích, informace o očekávaném obratu a podobně.
Komunikační údaje Osobní údaje, které získáme komunikací s Vámi nebo z Vaší zpětné vazby, například informace o našem vzájemném kontaktu a obsahu komunikace, záznamy mailových zpráv, vyhodnocování zákaznické zkušenosti a spokojenosti, údaje
z používání našich internetových stránek.
Technické údaje Informace o tom, z jakých zařízení k nám přistupujete. Mezi tyto údaje patří
IP adresa nebo informace o prohlížeči, aplikacích a hardwaru zařízení. Zároveň
v tomto ohledu dochází k ukládání takzvaných cookies a jiných technických identifikátorů do Vašeho zařízení. Vedle toho také pro lepší bezpečnost párujeme ID Vašeho zařízení s Vaším účtem.

Údaje shromažďujeme následujícími způsoby:

Některé údaje, které shromažďujeme, mohou být propojeny s Vaší osobou. V tom případě s nimi nakládáme jako s osobními údaji.

Jak používáme údaje, které shromažďujeme

Údaje, které shromažďujeme při Vašem využívání našich služeb, používáme k jejich poskytování, udržování, ochraně a zlepšování aplikace, k vyvíjení nových služeb a k ochraně aplikace Cvak i jejích uživatelů. Budeme respektovat Vaše volby, kterými v aplikaci omezíte zobrazování nabídek služeb.

Když nás budete kontaktovat, můžeme si ponechat záznam o komunikaci, abychom Vám byli schopni pomoci při řešení jakýchkoliv případných problémů. Vaši mailovou adresu můžeme použít k zasílání informací o našich službách, jako například sdělení o chystaných změnách a vylepšeních, nebo k zasílání nabídky služeb.

Před použitím údajů za účelem, který není uveden v těchto zásadách ochrany osobních údajů a nevyplyne pro nás ze zákona, Vás vždy požádáme o souhlas.

Jak dlouho jsou u nás údaje uloženy a kde

Naší povinností je uchovávat osobní údaje po zákonem stanovenou dobu. Tato doba činí 10 let následujících po konci kalendářního roku, ve kterém došlo k ukončení smluvního vztahu s námi. Po uplynutí zákonné lhůty pro zpracování osobních údajů veškeré osobní údaje z našich systémů nevratně smažeme.

Vaše práva

Už ze zákona máte ve věci svých osobních údajů řadu práv. Například si k nim kdykoliv můžete vyžádat přístup, stejně jako ke všem informacím, které s nimi souvisejí.

My Vám ale navíc chceme přístup k Vašim osobním údajům poskytnout pokaždé, když používáte naše služby. Vaše aktuální údaje při poskytování služeb vždy zobrazujeme tak, jak nám byly poskytnuty Vámi nebo společností Global Payments s.r.o. Pokud jsou údaje předvyplněny nesprávně, snažíme se Vám nabídnout možnost jejich rychlé aktualizace. Při aktualizaci osobních údajů Vás můžeme požádat o ověření totožnosti, než se budeme moci Vašemu požadavku věnovat. Můžeme zamítnout požadavky, které se bezdůvodně opakují, vyžadují nepřiměřené technické úsilí, jako by bylo například vyvinutí nového systému nebo zásadní změna stávajícího postupu, ohrožují soukromí ostatních anebo by byly velmi obtížně proveditelné, jako třeba požadavky související s údaji v záložních systémech.

V případě, kdy se domníváte, že zpracováváme například nepřesné osobní údaje, máte právo na opravu nebo doplnění údajů, které o Vás evidujeme. Dále nás můžete požádat o výmaz nebo omezení zpracování Vašich údajů. Máte rovněž právo na přenositelnost údajů.

Máte právo podat námitku proti zpracování osobních údajů, které provádíme na základě našeho oprávněného zájmu. Námitku můžete poslat mailem na info@cvak.cz.

Vždy Vás bez zbytečného odkladu informujeme o vyřízení Vaší žádosti, nejpozději měsíc od jejího obdržení. Tuto lhůtu můžeme v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit o další dva měsíce.

Snažíme se, aby tyto zásady byly co nejjednodušší a nejčtivější. Pokud ovšem čemukoliv nerozumíte, určitě se obraťte na pověřence pro ochranu osobních údajů. Jmenovala ho Air Bank, ale stará se i o podněty a otázky ohledně zpracování a ochrany osobních údajů pro službu Cvak. Rád s Vámi všechno probere a pomůže Vám, stačí mu napsat na poverenec@airbank.cz.

Také máte právo obracet se se svými podněty nebo stížnostmi na Úřad pro ochranu osobních údajů na adrese Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7.

Údaje, které sdílíme se třetími osobami

Osobní údaje nesdílíme se společnostmi, organizacemi ani jednotlivci mimo společnost Air Bank, pokud nedojde k některému z následujících případů:

Můžeme sdílet údaje, které neumožňují zjištění Vaší totožnosti, a to veřejně i s našimi partnery, například s obchodníky nebo se spřízněnými weby. Můžeme například veřejně sdílet údaje za účelem zobrazení trendů souvisejících s obecným používáním našich služeb.

Pokud se službu Cvak rozhodneme prodat nebo postoupit někomu jinému, případně pokud dojde k postoupení Vaší smlouvy se společností Global Payments s.r.o. na někoho dalšího, zajistíme i následně důvěrnost všech osobních údajů. A předtím, než budou osobní údaje převedeny nebo se na ně začnou vztahovat jiné zásady ochrany osobních údajů, Vám tuto skutečnost oznámíme.

Zabezpečení údajů

Usilovně pracujeme na tom, abychom sebe i uživatele naší aplikace ochránili před neoprávněným přístupem nebo neoprávněným pozměňováním, zveřejněním nebo zničením údajů, které uchováváme. Zejména:

Soulad s předpisy a spolupráce s regulačními orgány

Dodržování zásad ochrany soukromí pravidelně kontrolujeme. Když obdržíme formální písemnou stížnost, budeme osobu, která ji podala, kontaktovat za účelem prošetření. Stížnost vyřídíme v zákonných lhůtách, zpravidla do 30 dnů.

Naše zásady ochrany osobních údajů mohou být čas od času změněny. Vaše práva vyplývající z těchto zásad ochrany osobních údajů bez Vašeho výslovného souhlasu neomezíme. Všechny změny zásad ochrany osobních údajů zveřejníme na této stránce, o významnějších změnách dáme vědět přímo Vám, například mailem. Předchozí verze těchto zásad ochrany osobních údajů také uchováme v archivu, kde si je budete moci přečíst.