Zobrazení a změna PINu
Když zapomenete PIN nebo si jej chcete změnit, aby se vám lépe pamatoval, poradíte si rychle a jednoduše.
Když zapomenete PIN nebo si jej chcete změnit, aby se vám lépe pamatoval, poradíte si rychle a jednoduše.
Pokud jste majitel účtu nebo disponent s kartou, PIN si zobrazíte v internetovém bankovnictví. Jděte na Účty a karty (1) a poté vlevo zvolte Karty k účtu (2). U zvolené karty už jen klikněte na Ukázat PIN (3).
Když jste pouze držitelem, tedy pouze vlastníte kartu k účtu někoho jiného, PIN ke kartě jsme vám posílali poštou.
Jestli vás zajímá, jak je to s platební kartou a PINem u účtu pro dítě, podívejte se do návodu Platební karta k účtu pro dítě.
Pokud si chcete zvolit vlastní PIN, který se vám bude lépe pamatovat, snadno ho změníte v kterémkoliv bankomatu. Pro jeho změnu budete potřebovat i původní PIN. Bankomat vám potvrdí, že všechno klaplo. Od toho okamžiku půjde karta nebo nálepka použít už jen s novým PINem. Kdyby se náhodou něco pokazilo, bankomat změnu nepotvrdí a nadále platí PIN původní.
U nové karty můžete PIN změnit až poté, co kartu aktivujete, a to nejdříve následující pracovní den po 12. hodině. U virtuální karty PIN změnit nejde.
Zadáte-li PIN 5× po sobě špatně, tak vám z bezpečnostních důvodů zablokujeme použití karty s PINem do konce týdne. K odblokování dojde o nedělní půlnoci téhož týdne. Dříve to bohužel není možné. Do té doby můžete kartu využívat bezkontaktně do částky 500 korun. Pokud využíváte placení mobilem, můžete s ním i nadále platit, a to i nad 500 korun. Pro případ, že potřebujete nutně vybrat peníze, vám pomůže vydání virtuální karty.
Nový PIN sice funguje od okamžiku změny, ale v internetovém bankovnictví nebo mobilní aplikaci se vám ukáže až od 10 hodin následujícího pracovního dne.