Z účtu se mi strhává předplatné, o které nestojím

Může se stát, že na výpisu najdete platbu, o které nevíte, nebo s ní nesouhlasíte. Pravděpodobně se jedná o předplatné, o které nestojíte. Nebo jste třeba někde zaregistrovali svou kartu a dali obchodníkovi svolení ke strhávání peněz.

Pokud jste na takovou platbu narazili, může vám napovědět název obchodníka, kterému platba odešla. Jestli je pro vás název obchodníka matoucí, můžete si jej jednoduše vyhledat na internetu.

Může jít například o:

  • prodloužení licence počítačových programů a aplikací, například antivirové, grafické nebo kancelářské,
  • předplatné na stránkách pro sledování filmů, poslech hudby a hraní her,
  • předplatné potravinových doplňků, kosmetiky či prádla,
  • a ze zkušeností také víme, že pod cizími názvy se často kvůli diskrétnosti schovávají billingové společnosti, které účtují platby například seznamkám či stránkám pro dospělé.

Při první registraci a vytváření profilu či uživatelského účtu obchodníci často vyžadují informace o platební kartě. Z ní si následně strhnou prvotní registrační poplatek a pokračují v pravidelných intervalech. Tuto registrační platbu potvrzujete v mobilní aplikaci nebo kódem z SMS a tím souhlasíte s obchodními podmínkami obchodníka, u kterého pak dojde ke stržení další platby. Ve svých obchodních podmínkách pak uvádějí, že vaše členství je nutné před koncem zaplaceného období řádně ukončit, jinak jej automaticky prodlouží. A to i navzdory tomu, že ho třeba nevyužíváte.

Jak se ve výpise tito obchodníci mohou objevovat:

  • GOOGLE *Google Play Ap — platby za hry nebo aplikace v Google play
  • DRI*AVAST Software — Antivirový program Avast
  • Digital River Ireland — Antivirový program Avast
  • blatng.com — billingová společnost
  • tmgpmt.com — billingová společnost
  • PLANDINK. COM — billingová společnost
  • SAMSUNGAPPS
  • ADOBE

Tipy na zrušení předplatného:

  • zkontrolujte si svůj mail, kde byste měli mít bližší informace o dané registraci,
  • kontaktujte obchodníka s žádostí o ukončení členství,
  • pokud se vám nepodaří konkrétního obchodníka dohledat, můžete zkusit kontaktovat přímo billingovou společnost, kterou vidíte ve svém internetovém bankovnictví, a to prostřednictvím chatu nebo kontaktního formuláře v dolním rohu na jejich stránkách,
  • společnost jednoduše dohledá, o jaké členství se jedná a poradí vám s jeho zrušením.

Pokud si myslíte, že opravdu nejde o předplatné, nepoznáváte uvedeného obchodníka nebo jste platbu neprovedli vy ani nikdo další z vaší rodiny, kartu pro jistotu ihned zamknětevydejte si náhradní. Jakmile to uděláte, zastavte se prosím za námi na pobočce nebo zavolejte. Společně se na vše podíváme a platbu společně prověříme.

Co by se vám mohlo hodit

Do budoucna můžete také na své platební kartě snížit limity pro placení kartou na internetu. Budete tak mít své platby pod větší kontrolou.

Poradna