Storno karetní blokace

Může se stát, že na výpisu najdete platbu, o které nevíte, nebo s ní nesouhlasíte. Pravděpodobně se jedná o předplatné, o které nestojíte. Nebo jste třeba někde zaregistrovali svou kartu a dali obchodníkovi svolení ke strhávání peněz.

Více informací a tipů, jak vypadají různá předplatná naleznete v tomto návodu.

Na začátek je třeba říct, že platbu, která už jednou proběhla, zrušit nemůžeme. A to ani tu, která ještě nebyla zaúčtována. Je potřeba počkat, jestli si peníze obchodník zaúčtuje nebo ne. Pokud ano, pak doporučujeme kontaktovat přímo daného obchodníka a domluvit se s ním na možnosti vrácení peněz.

Když si obchodník peníze nezaúčtuje, zůstane částka ve výši platby v blokaci 8 dní, nebo 30 dní v případě předautorizace nebo výběru z bankomatu. Poté částku blokovanou na vašem účtu automaticky uvolníme.

Po zrušení karetní blokace zůstane váš aktuální zůstatek stejný, ale navýší se ale váš dostupný použitelný zůstatek. A to proto, že peníze byly pouze blokované a váš účet ve skutečnosti nikdy neopustily. Po zrušení blokace se zas jen uvolnily, abyste je mohli použít. Jestli tedy máte nastavené upozornění o pohybech na účtu, žádné vám nepřijde.

Pokud si myslíte, že opravdu nejde o předplatné, nepoznáváte uvedeného obchodníka, nebo jste platbu neprovedli vy ani nikdo další z vaší rodiny, kartu pro jistotu ihned zamkněte a vydejte si náhradní. Jakmile to uděláte, zastavte se prosím za námi na pobočku nebo zavolejte. Společně se na vše podíváme a platbu společně prověříme.

Co by se vám mohlo hodit

Do budoucna můžete také na své platební kartě snížit limity pro placení kartou na internetu. Budete tak mít své platby pod větší kontrolou.

Pokud provedete platbu kartou, na vašem účtu se to nejdříve projeví jako karetní blokace, tedy jako transakce, která teprve čeká na zaúčtování.

Může se stát, že na výpisu najdete platbu, o které nevíte, nebo s ní nesouhlasíte, zkuste se podívat, zda to není třeba předplatné, o které nestojíte.

Poradna