Neznámá platba na účtu

Může se stát, že na výpisu najdete platbu, kterou nepoznáváte, nebo s ní nesouhlasíte. Nejprve je třeba zjistit, jestli se jedná o platbu převodem nebo kartou, a podle toho postupovat dál.

Neznámá platba převodem

Pokud jste na svém účtu našli neznámou platbu převodem z účtu na účet, neprodleně nás prosím kontaktujte na naši blokační lince +420 547 134 134.
Taková platba totiž musela být zadána přímo z vašeho internetového nebo mobilního bankovnictví. Pokud jste ji tedy nezadali vy sami nebo disponent, je to přinejmenším podezřelé.

Neznámá platba kartou

Když najdete na účtu platbu kartou, kterou nepoznáváte, jde nejčastěji o předplatné nebo členství u obchodníka. Je běžné, že obchodník se u plateb zobrazuje pod zkratkou, nebo názvem zastřešující společnosti nikoliv konkrétní internetové stránky nebo obchůdku. O koho jde, můžete zjistit, když zadáte název obchodníka do internetového prohlížeče.

Jestli jste u téhož obchodníka už v minulosti platbu provedli, zjistíte tak, že si zkontrolujete historii plateb.

internetovém bankovnictví najdete přehled předchozích plateb u obchodníka, když půjdete na Účty a karty (1). Poté kliknete na Historie plateb (2). Otevřete si detail platby (3).
Poté na jejím detailu v části Vyberte akci zvolíte Přehled plateb kartou u tohoto obchodníka (4).

Jestli se vám platba od daného obchodníka strhává pravidelně každý měsíc, tři měsíce nebo třeba rok, tak se pravděpodobně jedná o registraci, respektive předplatné. S první registrací karty u obchodníka jste odsouhlasili jeho obchodní podmínky a zadali jste údaje k vaší kartě. Tím jste dali obchodníkovi svolení ke strhávání peněz.

My za vás předplatné zrušit nemůžeme, ale zkuste se s obchodníkem spojit a vyřešit s ním zrušení předplatného, případně i vrácení peněz. Více informací a tipů, jak vypadají různá předplatná naleznete v tomto návodu.

Kdyby se stalo, že si obchodník i přes vaši výpověď peníze strhne, dejte nám prosím vědět. I když vám nemůžeme zaručit úspěch, uděláme, co bude v našich silách, abychom vám pomohli. K tomu je ale nutné dodat nám zmíněnou výpověď.

Jestli máte o svoje peníze obavy, pak vám doporučíme zablokovat si aktuální kartu a vydat si kartu náhradní, která má úplně jiné číslo. Tím zabráníte, aby se z karty dál strhávali peníze. Pokud jde ale o předplatné, to tímto krokem nekončí. Je proto vhodné vše dořešit s obchodníkem.

Když jste opravdu u obchodníka nikdy předtím neplatili a není vám ani povědomý, dejte nám o tom prosím vědět ze svého internetového bankovnictví. Pomůžou nám poslední 4 čísla karty, datum, kdy platba proběhla, a částka, případně název obchodníka, a podíváme se na to společně díky vyplnění kontaktního formuláře, kde nám situaci popíšete.

Co by se vám mohlo hodit

Napovědět vám může také v návod Storno karetní blokace nebo Jak funguje předautorizace.

Poradna