Neznámá platba na účtu
Může se stát, že na výpisu najdete platbu, kterou nepoznáváte, nebo s ní nesouhlasíte. Nejprve je třeba zjistit, jestli se jedná o platbu převodem nebo kartou, a podle toho postupovat dál.
Může se stát, že na výpisu najdete platbu, kterou nepoznáváte, nebo s ní nesouhlasíte. Nejprve je třeba zjistit, jestli se jedná o platbu převodem nebo kartou, a podle toho postupovat dál.
Pokud jste na svém účtu našli neznámou platbu převodem z účtu na účet, neprodleně nás prosím kontaktujte na naši blokační lince +420 547 134 134.
Taková platba totiž musela být zadána přímo z vašeho internetového nebo mobilního bankovnictví. Pokud jste ji tedy nezadali vy sami nebo disponent, je to přinejmenším podezřelé.
Když najdete na účtu platbu kartou, kterou nepoznáváte, jde nejčastěji o předplatné nebo členství u obchodníka. Je běžné, že obchodník se u plateb zobrazuje pod zkratkou, nebo názvem zastřešující společnosti nikoliv konkrétní internetové stránky nebo obchůdku. O koho jde, můžete zjistit, když zadáte název obchodníka do internetového prohlížeče.
Jestli jste u téhož obchodníka už v minulosti platbu provedli, zjistíte tak, že si zkontrolujete historii plateb.
V internetovém bankovnictví najdete přehled předchozích plateb u obchodníka, když půjdete na Účty a karty (1). Poté kliknete na Historie plateb (2). Otevřete si detail platby (3).
Poté na jejím detailu v části Vyberte akci zvolíte Přehled plateb kartou u tohoto obchodníka (4).
Jestli se vám platba od daného obchodníka strhává pravidelně každý měsíc, tři měsíce nebo třeba rok, tak se pravděpodobně jedná o registraci, respektive předplatné. S první registrací karty u obchodníka jste odsouhlasili jeho obchodní podmínky a zadali jste údaje k vaší kartě. Tím jste dali obchodníkovi svolení ke strhávání peněz.
My za vás předplatné zrušit nemůžeme, ale zkuste se s obchodníkem spojit a vyřešit s ním zrušení předplatného, případně i vrácení peněz. Více informací a tipů, jak vypadají různá předplatná naleznete v tomto návodu.
Kdyby se stalo, že si obchodník i přes vaši výpověď peníze strhne, dejte nám prosím vědět. I když vám nemůžeme zaručit úspěch, uděláme, co bude v našich silách, abychom vám pomohli. K tomu je ale nutné dodat nám zmíněnou výpověď.
Jestli máte o svoje peníze obavy, pak vám doporučíme zablokovat si aktuální kartu a vydat si kartu náhradní, která má úplně jiné číslo. Tím zabráníte, aby se z karty dál strhávali peníze. Pokud jde ale o předplatné, to tímto krokem nekončí. Je proto vhodné vše dořešit s obchodníkem.
Když jste opravdu u obchodníka nikdy předtím neplatili a není vám ani povědomý, dejte nám o tom prosím vědět ze svého internetového bankovnictví. Pomůžou nám poslední 4 čísla karty, datum, kdy platba proběhla, a částka, případně název obchodníka, a podíváme se na to společně díky vyplnění kontaktního formuláře, kde nám situaci popíšete.
Napovědět vám může také v návod Storno karetní blokace nebo Jak funguje předautorizace.