Neodešlo mi inkaso

Nejčastějším důvodem, proč nemůžeme platbu inkasa provést, je nedostatečný zůstatek na účtu, na kterém máte inkaso nastavené. Dalším důvodem může být nedostatečný limit inkasa. Někdy se může také stát, že si inkasní společnost požádá o peníze z jiného účtu, než pro který máte inkaso nastavené, nebo svolení k inkasu nemáte nastavené vůbec, a proto platbu provést nemůžeme.

Inkaso, které se nám nepodaří provést, na vás bude následujících 5 pracovních dní čekat:

V internetovém bankovnictví
nebo v mobilní aplikaci
Placení / Nezpracované / Nevyřízená inkasa

V Chytrém přehledu zvolte svůj běžný účet a následně Přehled plateb — Nevyřízená inkasa

Položku nevyřízená inkasa v aplikaci uvidíte, pouze pokud nějaká skutečně máte.

Neúspěšnou úhradu, kterou zrušíme, najdete:

V internetovém bankovnictví
nebo v mobilní aplikaci
Placení / Nezpracované / Neúspěšné úhrady

Menu / Platby a karty / Neúspěšné platby

Je důležité říct, že položka Neúspěšné úhrady se vám v menu ukáže, jen pokud nějaké takové platby na účtu skutečně máte.


Pokud by byl háček v limitu, tak své inkaso najdete a můžete upravit:

V internetovém bankovnictví
nebo v mobilní aplikaci
Placení / Inkasa a SIPO / Inkasa Menu / Platby a karty / Pravidelné platby / Inkasa

Ať vždy máte přehled, že platba z vašeho účtu odešla, stačí si nastavit zasílání upozornění o neprovedené platbě:

V internetovém bankovnictví

Nastavení / Obecné / Posílání upozornění

Hodí se vědět, že mobilní aplikace tuto možnost zatím neumí.

Poradna