Exekuce a výplata životního minima

Potkat se v životě s exekucí nechce asi nikdo z nás. Stát se to ale může. Proto je dobré vědět, jak její proces funguje.

Když nám exekutor pošle exekuční příkaz, nejprve zablokujme na vašem účtu částku ve výši exekuce. Pokud je podle vás exekuce neoprávněná, je potřeba, abyste to řešili přímo s exekutorem, který exekuci nařídil. Jeho kontaktní údaje vám automaticky posíláme zprávou do bankovnictví. Je dobré vědět, že exekutor vám může dlužnou částku zablokovat na každém z vašich účtů.

Jestli máte na účtu peníze nad rámec této blokace, můžete s nimi i nadále nakládat. Peníze vám na účtu blokujeme do doby, než nám exekutor pošle nabytí právní moci. Až v tomto okamžiku peníze z vašeho účtu odesíláme.

Když nás o to požádáte zprávou ze svého internetového bankovnictví nebo mobilní aplikace, můžeme peníze exekutorovi poslat hned, a urychlit tím ukončení exekuce. Pokud vám ale účet blokuje více exekucí, musíme při odesílání peněz vždy dodržet pořadí, v jakém nám exekuční příkazy přišly. Peníze exekutorovi pošleme do dvou pracovních dnů od přijetí vaší žádosti. Provedenou platbu najdete v historii plateb v internetovém nebo mobilním bankovnictví. Na stejném místě si můžete vystavit i potvrzení k této platbě.

Pokud doplacení řešíte přímo s exekutorem, pamatujte, že odblokování účtu proběhne, jakmile nám exekutor pošle datovou schránkou oznámení o ukončení exekuce. Prosíme o trpělivost, protože zpráva k nám může dorazit až následující den. Samotné odblokování účtu proběhne do 2 pracovních dnů od chvíle, kdy zprávu obdržíme.

Vyplácení životního minima

Při blokování účtu z důvodu exekuce vám může vzniknout nárok na vyplacení životního minima. Jestli vám nárok vznikne, vyplácíme jej z peněz, které máte na účtu. Pokud máte více účtů, exekutor je pravděpodobně zablokuje všechny. Životní minimum pak lze vyplatit vždy jen z jednoho účtu.

Pokud by se vám peníze hodily, napište nám z internetového bankovnictví nebo mobilní aplikace, kam vám je máme poslat. Na zpracování vašeho požadavku budeme potřebovat dva pracovní dny. Jakmile peníze vyplatíme, dáme vám o tom vědět mailem.

Jednou z možností je nechat si poslat peníze na jiný, nezablokovaný účet. V takovém případě potřebujeme znát jeho číslo včetně kódu banky. Platba k vám může putovat až 2 pracovní dny.

Jestli nemáte možnost zaslání peněz na jiný účet, můžeme vám je poslat složenkou. Abychom to mohli udělat, napište nám prosím přesnou adresu, na kterou ji chcete poslat. Podle našich zkušeností si k vám složenka najde cestu přibližně do týdne.

Poradna