Nefunguje placení mobilem

Jestli chcete platit mobilem, ověřte si prosím nejdříve, že váš telefon podporuje službu NFC, a ta je zapnutá.

Pokud je NFC v pořádku a kartu máte v telefonu nahranou, ale placení vás i přesto zlobí, máme pro vás pár tipů, které mohou pomoci.

Tipy pro Android

  • V nastavení telefonu je potřeba nastavit Peněženku Google jako výchozí aplikaci pro bezkontaktní placení.
  • Telefon je potřeba před placením odemknout.
  • U terminálu zkuste telefon přiložit více různými místy, NFC čtečka může být totiž umístěná u každého telefonu trochu jinde.

Tipy pro Android i iOS

  • Jestli se terminál s telefonem nebaví, ověřte prosím, že je NFC funkční. To můžete vyzkoušet třeba u našeho bezkontaktního bankomatu. Pokud po přiložení ke čtečce telefon nijak nereaguje, pak NFC nefunguje správně.
  • Signál NFC může rušit obal telefonu, zkuste jej z něj vytáhnout a zaplatit ještě jednou.
  • Když ani to nepomůže, kartu z telefonu odeberte a nahrajte znovu.
  • V případě, že jste vyzkoušeli vše a Google Pay nebo Apple Pay i nadále nepoběží, obraťte se prosím přímo na jejich podporu.

Odebrání karty z telefonu

Kartu jednoduše odeberete přímo v aplikaci Peněženka Google u zařízení Android nebo Wallet u zařízení s iOS.

Také to můžete udělat přes své internetové bankovnictví, a to v sekci Účty a karty / Karty k účtu. Tam kliknete na svou kartu a následně v části Kartu používáte v těchto mobilních zařízeních vyberete možnost Vypnout úhrady.

Co by se vám mohlo hodit

Jak placení mobilem zapnout, se dozvíte v návodu Google Pay nebo Apple Pay.

Poradna